Oversikt

I denne oppgaven skulle vi ta tre bilder av samme ting. Det første bildet skulle vise en ting sammen med det som omgir den, det andre bildet skulle fokusere på selve tingen, mens det tredje skulle fokusere på en detalj. I denne oppgaven har jeg valgt smykkehånden som står på kommoden min som motiv. Bildene er redigert i Photoshop på farger og kontrast.

Oversikts foto
Smykkehånd på kommode; med smykkeskrin, lampe og diverse andre ting. Dette bildet cropet jeg litt i Photoshop for å få vekk enden på kommoden som jeg syns forstyrret balansen og komposisjonen i bildet.

Nærbilde
Her står smykkehånden helt alene som fokus i midten av bildet.

Detalj
Her har jeg fokusert på en spesiell detalj på smykkehånden, nemlig ett av smykkene som henger på den. Komposisjonen i bildet er interessant og kontrasten mellom den fokuserte og den ufokuserte delen av bildet skaper en fin dybde.
Kameralinse: Makro, 40mm



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar