Effekter


Filtereffekter. 
Under har jeg lagt til 5 bilder hvor det første ikke er redigert, mens på de fire neste har jeg eksperimentert med forskjellige effekter i photoshop. 


Original bildet. 
Bildet tok jeg hjemme av en bambusstilk. Bildet er tatt i fugle-perspektiv og midten på blomsten ligger noenlunde i det gylne snitt. Bildet har derfor en spennende og fin komposisjon som gjør bildet interessant å se på. Bildet er ikke redigert.
Kameralinse: Makro, 40mm


En farge
I dette bildet brukte jeg noe som heter Duplicate Layer da får man to like bilder oppå hverandre. Jeg redigerte det fremste bildet svart/hvitt og brukte Magnetic Lasso Tool til å fjerne blomsten slik at fargene fra bildet bak kom frem.  

Colored Pencil
I dette bildet har jeg brukt en filtereffekt  som heter Colored Pencil fra filtergalleriet i photoshop. 

Sumi-e
Denne filtereffekten heter Sumi-e og fremhever de mørkeste og de lyseste fargene i bildet. 


Svart/Hvitt
I dette bildet har jeg brukt den klassiske svart/hvit effekten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar