Linjer

Her er mine eksempler på de forskjellige linjene. Ingen av bildene er redigert, med unntak av bildet med de diagonale linjene som er tatt i HDR.

Horisontale linjer
 Dette bildet har jeg tatt for å vise horisontale linjer i et fotografi. Jeg har valgt å gjøre bakgrunnen uskarp for å skape fokus på bladet og de horisontale linjene i fremgrunnen. Jeg syntes dette er et fint, dråpene er en pen detalj og bildet godteksempel på disse linjene.
Diagonale linjer
Dette bildet har jeg valgt fordi det viser mange forskjellige diagonale linjer som peker i forskjellige retninger,uten at bildet blir rotete. Både fjellet, heisekranen og kaikanten skaper diagonale linjer. Bildet er tatt på kaien utenfor BI og var et eksperiment på å ta HDR bilder. De diagonale linjene setter kranen i fokus samtidig som man kan se at den ligger i det gylne snitt.
S-Linje
Dette bildet ble tatt kjapt uten for VilVite fordi jeg så et godt eksempel på en S-linje som jeg ville dokumentere.
Loddrette linjer
- Dette bildet tok jeg fordi jeg syntes at trær ofte er et godt eksempel på loddrette linjer. De aller fleste trærne står beint i bildet og skaper loddrette linjer, mens de på høyre siden står så vidt litt skjevt, noe jeg synes skaper litt spenning i bildet, i tillegg til veien i forgrunn som leder inn i skogen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar