Dokumenter høsten

Her er bildene jeg har tatt for å dokumentere høsten. De tre første bildene er tatt på en fin høstdag et sted langt ute på Askøy. Disse er ikke redigert. Det siste er tatt en mørk dag på Bønes. Dette bildet er enda et eksempel på at jeg har eksperimentert med HDR-bilder, noe jeg syntes er veldig spennende.  

Dette bildet viser en solnedgang i bakgrunnen som så vidt legger lys på konturene til en person i forgrunnen. Selv i det svake lyset fra solen som er på vei ned, kan man se at personen har lue og tykk jakke på. Jeg valgte å bruke dette bildet her fordi jeg liker hvordan det får frem den kalde høstluften på en slik dag som kan se så varm og god ut.

De fine, klare høstfargene i dette bildet er hovedgrunnen til at jeg valgte nettopp dette. Vannet er speilblankt og reflekterer steinene og gresset. Dette skaper en dybde og klarhet i bildet jeg liker godt. 

I dette bildet er det et nakent tre i forgrunnen kombinert med vakre høstfarger som skaper den velkjente høstfølelsen. 

Dette bildet viser en mørk side av høsten. Bildet er tatt på Bønes i HDR. Det har gode kontraster som fremhever det tunge høstværet og fremstiller en litt annen side av høsten enn de andre bildene. Dette er kanskje et mer typisk høstvær her i Norge.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar