Koldnål

Koldnål
I arbeidet med denne oppgaven dro vi til byn for å se etter og ta bilde av rom i bakgatene. Jeg tok mange bilder denne dagen og hadde det veldig gøy med kameraet. Etter vi hadde vært i byn skulle vi velge et av bilene vi tok i smauene og jobbe med dette bildet til et trykk med koldnål. Jeg valgte dette bildet fordi det er mye rom i det og fordi jeg elsker å jobbe med detaljer. Vi har aldri jobbet med denne trykkeformen før og jeg syns det var utrolig interessant å finne ut hva man kunne få frem av detaljer. Dette visste jeg selvsagt ikke før jeg fikk prøvetrykket for første gang. Det var utrolig gøy å se at man faktisk kunne skape valører med denne trykkeformen og det prøvde jeg å gjøre nytte av i mitt arbeid. Jeg syns generelt det er kjempe spennende å jobbe med trykk; både lino, koldnål og monotypi, men må innrømme at etter denne oppgaven har koldnål blitt min favoritt trykke-teknikk. 
Skulle gjerne jobbet mer med koldnål senere om det blir mulighet til det, nå som jeg vet mer om hvordan det fungerer. 
Bildet er i svart/hvit fordi trykket vil alltid bli i svart/hvit. Komposisjonen leder inn til trappen i det gylne snitt og skaper rom i bildet. 


Resultatet

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar